Farfromthemaddingcrowd.reismee.nl

Far from the Madding Crowd

Vorige jaar hadden we de pech dat we onze reis op het allerlaatste moment moesten annuleren. Maar gelukkig gaan we over een paar dagen in de herkansing. Dan vertrekken we naar het uiterste noord-oosten van Oeganda, tegen de Zuid-Soedanese grens aan. Een behoorlijk afgelegen plek dus, ver weg van de moderne wereld. Far from the Madding Crowd leek onsdan ook de perfecte titel voor onze reisblog.

De komende maand zullen we als vrijwilligers aan de slag gaan. Niet bij een ziekenhuis, weeshuis of school, maar op een wat minder voor de hand liggende locatie: guesthouse Buffalo Base. Vanuit daar gaan we proberen om, in samenwerking met de lokale bevolking, het toerisme in de regio verder te ontwikkelen. Daarbij zetten we niet in op touringcars vol toeristen, maar juist op kleinschaligheid en duurzaamheid.

Toegegeven, dat klinkt als een ambitieus plan, vooral omdat we maar weinig tijd hebben. Toch hopen we een kleine, positieve bijdrage te kunnen leveren aan dit project. En dan het liefst zo concreet mogelijk. Het is onze bedoeling om van (bijna?) alles en iedereen in de wijde omgeving inspirerende foto’s en video’s te gaan maken. Deze kunnen, natuurlijk met een pakkende beschrijving erbij, gebruikt worden als promotiemateriaal. Een pluspunt is alvast datKipedo Valley National Park, door CNN uitgeroepen als een van mooiste Afrikaanse wildparken, op nog geen tien kilometer afstand ligt. En dan komen daar de authentieke tradities en cultuur van de Karamojong-nomaden nog bij. Gehuld in gekleurde dekens lopen de herders met hun kuddes vee door het ongerepte landschap. Als je daar het echte Afrika-gevoel niet van krijgt…

Vivian

WoW, wat een mooi avontuur! Benieuwd naar jullie verhalen & foto's! Veel plezier! X

Doingoood