Farfromthemaddingcrowd.reismee.nl

Onze eerste dag als vrijwilliger

Onderweg naar Buffalo Base hebben we overnacht bij de familie van onze Oegandese gids David. In 2013 heeft David namelijk besloten om Kitgum Homestay & Campsite op te zetten. Een deel van inkomsten hiervan gaat naar een aantal kleinschalige projecten, zoals de bouw van een school, een varkenshouderij en een onderkomen voor de kippen. Dit soort plaatselijke initiatieven kan hopelijk een bijdrage leveren aan het herstellen van de stabiliteit in deze regio, die enorm veel te lijden heeft gehad van het conflict tussen de Lord’s Resistance Army en het Oegandese leger (1986-2006).

Omdat Kitgum Homestay & Campsite bij reizigers nog niet zo bekend is, vonden we dat wat extra promotie geen overbodige luxe zou zijn. We hebben dan ook meteen onze camera’s uitgepakt. David bleek precies de juiste persoon te zijn om zijn accommodatie op video te presenteren. Hij had ten slotte al filmervaring als figurant in The Last King of Scotland. Op een gegeven moment wilde hij zelfs even een ander overhemd aandoen, zodat er wat meer afwisseling in de beelden zou komen... Zijn familieleden vonden het allemaal maar een raar gedoe, maar waren uiteindelijk wel heel nieuwsgierig naar het resultaat. Giechelend verdrongen ze zich rondom het schermpje van de camera om David en zichzelf in actie te zien.

Ons werk is hier nog niet helemaal af, dus gaan we later deze maand nog een keertje terug. De varkentjes moeten tenslotte ook nog op de foto!

Lian en Ineke

Leuk om jullie te kunnen volgen. Van al die vrolijke gezichten bij Vince op de foto wordt je vanzelf ook blij.

Suzanne

Oo, ik zie nu al uit naar het eindresultaat! Of is het filmpje al te bekijken?

Karin van Puffelen

Nee, je moet nog heeeel veeeel geduld hebben: de filmpjes gaan we pas monteren als we terug zijn in Nederland... Maar we zullen wel proberen om regelmatig foto's te uploaden.

Doingoood