Farfromthemaddingcrowd.reismee.nl

Treasure hunt in Kitgum

Voordat we na ons avontuur in Murchison Falls weer teruggingen naar Buffalo Base zijn we in Kitgum gestopt om wat spullen in te slaan. In het dorp Karenga is namelijk bijna niets te krijgen.

We hadden een gevarieerd en uitdagend boodschappenlijstje, waardoor we het gevoel kregen dat we meededen aan een treasure hunt. Wie verzamelt zo snel mogelijk de meest uiteenlopende dingen in een Afrikaanse stad? Misschien een leuk ideetje voor een nieuw tv-programma?

• IJzerdraad om sleutelhangers van te laten maken

Het kostte even wat moeite om uit te leggen wat we precies zochten, maar uiteindelijk konden we zelfs kiezen uit verschillende soorten. En we omdat we niet meer dan een meter nodig hadden, hoefden we niet eens te betalen. Een goed begin van deze treasure hunt!

• Schoolspullen

Hoewel de school van Kitgum Homestay nog lang niet af is, hebben we toch al wat schriften, potloden, boeken en educatieve posters gekocht. In principe kan er dan vast begonnen worden met de lessen in de openlucht, bijvoorbeeld in de schaduw van de boom.

• Twee voetballen

We dachten dat de kinderen van Kitgum Homestay het vast wel leuk zouden vinden om te kunnen voetballen. Dus kochten we twee voetballen, die ter plekke werden opgeblazen. Wel ontzettend balen dat een onverbiddelijke politieagent net op dat moment bij de jeep stond om een bekeuring uit te schrijven voor fout parkeren. Strafpunten dus!

• Twee schoolborden voor Buffalo Base en een voor Kitgum Homestay

Het ging er even om spannen of de bestelde schoolborden op tijd klaar zouden zijn, maar het is net op het nippertje gelukt. De verf was nog niet helemaal droog, dus iedereen zat na het inladen onder de zwarte vlekken...

• Nieuwe flip-flops, het liefst in een passende maat en leuke kleur (dat laatste was optioneel)

Mijn Nederlandse paar is een aantal dagen geleden uitelkaar gevallen, en ik mis ze nu vooral bij het douchen. Bij Buffalo Base staan er trouwens flip-flops voor gasten in de kamer, maar gaat natuurlijk niets boven je eigen slippers (in die passende maat en leuke kleur). Helaas is het niet gelukt om deze opdracht binnen de beschikbare tijd uit te voeren.

Verder konden we bonuspunten verdienen door het laten afdrukken van een tiental foto’s voor het Buffalo Base-team. Daarbij kwamen we even in tijdnood doordat de stroom uitviel, maar gelukkig werd net op tijd de generator ingeschakeld...

annelie

Leuk jullie verhaal zo mee te lezen. Jullie boodschappenlijst inspireerde mij tot een tip. Nog een afscheidscadeau nodig als jullie weer terugreizen?.... Een vuilnisbak (was ooit het afscheidscadeau van een vriendin van mij die vrijwilligerswerk deed in Afrika, het grootste succes ooit)
Fijne reis nog!!
lieve groet
Annelie

Anneke Vermeulen Doingoood

Erg leuk om jullie zo te kunnen volgen. Fijn dat jullie het goed hebben en genieten in het prachtige Oeganda! Met hartelijke groet!

Doingoood