Farfromthemaddingcrowd.reismee.nl

Er even tussenuit

De afgelopen tijd zijn we lekker fanatiek op z’n Nederlands aan de slag gegaan. Een interview met een filmpje hier, een locatiebezoek met een fotoserie daar. Acclimatiseren en even bijkomen vonden we zonde van onze tijd. Niet zo slim natuurlijk, want opeens sloeg de moeheid toe. Gelukkig voelden we ons al een heel stuk beter na een ORS-drankje en een nacht goed uitslapen. Maar omdat we er zeker van wilden zijn dat we geen ‘Buffalo Base burn-out’ zouden krijgen, leek het ons een goed idee om er even tussenuit te gaan. We hebben daarom een aantal dagen doorgebracht in een super-de-luxe lodge in Murchison Falls National Park. Konden we daar dan onbeperkt relaxen? Eh nee...eigenlijk niet. We hadden best een druk programma. Zo zijn we op safari gegaan (eindelijk een leeuw gezien!), hebben we een boottocht over de Nijl gemaakt en zijn we naar de top van twee imposante watervallen geklommen. Verder hebben we ruim vier uur door de jungle gestruind op zoek naar chimpansees, die zich helaas niet lieten zien. Op de terugweg zijn we even langs geweest bij het Ardi College, waar verschillende opleidingen verzorgd worden voor getraumatiseerde oorlogskinderen. Speciaal voor ons was er een muziekoptreden georganiseerd met traditionele zang en dans, waar we erg van onder de indruk waren. Wel voelden we ons af en toe een beetje Willem en Maxima, vooral toen ons gevraagd werd om een speech...

In ieder geval waren het stuk voor stuk fantastische ervaringen, dus uitrusten doen we later wel weer een keer.